Jak być efektywnym pracownikiem?

Zapewne wszyscy pracodawcy chcieliby zatrudniać efektywnych i w stu procentach wydajnych pracowników. Efektywność pracownika zależy w głównej mierze od poziomu jego motywacji. Jeśli praca jest przyjemna, związana z zainteresowaniami, urozmaicona, ciekawa, dająca możliwość rozwoju na wielu polach oraz dobrze płatna to istnieje duża szansa, że wszystkie zadania będą przez pracownika wykonane rzetelnie, na czas, a chęć podjęcia nowego wyzwania będzie wciąż wysoka. Aby być wydajnym pracownikiem warto również zadbać o kondycję psychofizyczną. Ważna jest wystarczająca ilość snu, odpowiednie warunki, pozwalające skoncentrować się i skupić wyłącznie na wykonywanym zadaniu oraz umiejętność radzenia sobie ze stresem. Bardzo wiele zależy również od atmosfery w miejscu pracy. Jeśli stosunki w zespole są przyjazne, nie ma nadmiernej rywalizacji, a szef potrafi zmotywować do pracy w sposób inny niż zastraszanie, praca staje się przyjemnością. Bardzo istotne są warunki fizyczne pracy. Jeśli jesteśmy w pomieszczeniu, w którym panuje gwar, wciąż dzwoni telefon albo ciągle musimy odbierać pocztę, zdolności koncentracji gwałtownie spadają. Wszelkie niekontrolowane dźwięki i szum wokół odrywają nas od pracy i zaburzają jej rytm, a to nie sprzyja efektywnemu wykonywaniu zadań. Warto również pracować nad umiejętnością oddzielenia życia prywatnego od zawodowego.

error: Content is protected !!