Praca, a umiejętność współdziałania z innymi

W pracy często musimy współpracować z innymi osobami. Ta umiejętności nie jest wcale taka łatwa. Choć wydaje się, że praca w grupie jest łatwiejsza, bo jeśli jest więcej osób, a nie tylko my sami to szybciej wykona się obowiązki. W rzeczywistości jednak to, że jest więcej osób wcale nie oznacza, że praca będzie szybciej przebiegała. Wiele osób, to także wiele różnych charakterów, poza tym każdy ma inne nastawienie do pracy, inne poglądy. Trudno nie raz dopasować się do innych. Wiadomo, że podczas wspólnej pracy mogą powstać konflikty, nawet kłótnie. Tym bardziej, że z niektórymi osobami trudno się pracuje, uważają one, że zawsze wiedzą lepiej, że mają rację i nie potrafią nawet wysłuchać innych osób, ich propozycji. Oczywiście praca uczy nas takiej właśnie współpracy. Warto jest mieć umiejętności dogadywania się z innymi, współdziałania. Należy wiedzieć, że trzeba wysłuchać każdego, każdy ma prawo się wypowiedzieć, zaproponować jakiś pomysł. Tylko wtedy można liczyć na udany efekt pracy. Wszelkie kłótnie powodują, że praca zamiast iść sprawnie przeciąga się, bo zamiast pracować skupiamy się na rozwiązywaniu konfliktów. Ważne jest też, by każdy z grupy miał swoje obowiązki, wiedział co do niego należy. Podział zadań to podstawa dobrej współpracy.

Znalazłeś się tutaj dzięki współpracy z poniższym serwisem:

error: Content is protected !!